
در این مقاله می خواهیم تعدادی از بهترین ایده های تولید محتوا در سال 2023 را با شما به اشتراک بگذاریم و شما را راهنمایی کنیم. جالب اینجاست که با استفاده از این ایدهها میتوانید متوجه شوید که لازم نیست همه محتوای خود را دوباره بسازید و راههای سادهتری برای دیده شدن در شبکههای اجتماعی و وبسایتها وجود دارد. برای بررسی این ایده های تولید محتوا با نوین هاب همراه باشید.
1- بازسازی مطالب قدیمی
این روزها راه های مختلفی برای انتشار محتوا وجود دارد. شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، توییتر، یوتیوب، تلگرام و غیره. مکانی را برای ما ایجاد کرده اند که بتوانیم مطالب خود را به روش های مختلف منتشر کنیم. بسیاری از روشهای انتشار محتوا در چند سال گذشته وجود نداشته است، مانند ریل اینستاگرام و ویدیوهای TikTok.
شاید در گذشته زمان زیادی را صرف نوشتن مقالات کاربردی و آموزشی کرده باشید و اکنون این فرصت را داشته باشید که همه آن مقالات را به ویدیو، اینفوگرافیک یا تصاویر چرخ فلک تبدیل کنید و از محتوای گذشته خود مجددا استفاده کنید. به همین دلیل، مطمئن باشید که محتوای قدیمی هنوز مخاطبان خود را دارد، بنابراین با خیال راحت آن را به روش های جدید ایجاد کنید و در صورت نیاز به روز رسانی کنید. به این ترتیب مخاطبان بیشتری با سلیقه های متفاوت را به سمت محتوای خود جذب می کنید.
2- مخاطب را هدفمندتر کنید
اگر بخواهیم گفتگوی صادقانه داشته باشیم، باید بگوییم که در سال 2023 اکثر موضوعات در فضای وب و شبکه های اجتماعی اشباع شده است. با در نظر گرفتن این موضوع، شاید بهتر باشد که جامعه هدف خود را کوچکتر کنیم و افرادی را با ویژگی های محدودتر هدف قرار دهیم.
به عنوان مثال شاید در گذشته محتوای خاصی برای همه دندانپزشکان مفید بود، اما اکنون بهتر است به شاخه های کوچکتر توجه کنید و مثلا مطالب خود را برای ارتودنتیست ها بنویسید. حتی این روزها می توانید جسورتر باشید و از کلمات کلیدی طولانی تری در وبلاگ نویسی استفاده کنید. با این روش اگر مخاطب کلمه خاصی را در صفحه گوگل جستجو کند زودتر به مقاله شما می رسد; در حالی که مقالاتی با کلمات کلیدی جستجو شده بیشتر در صفحه سوم یا چهارم جستجوی گوگل یافت می شوند. وقتی محتوایی با موضوعات بسیار خاص تهیه کردید نترسید. با این روش می توانید راحت تر به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید.
3- فاصله گرفتن از روش های سنتی تولید محتوا
شاید در گذشته ای نه چندان دور، تولید محتوا به نوشتن مقالات طولانی محدود می شد، اما این روزها راه های مختلفی برای تولید محتوا وجود دارد. در حالی که محتوای طولانی هنوز اثربخشی خود را دارد، بعداً در مورد آن صحبت خواهیم کرد. اما باید بدانید که هر یک از روش های تولید محتوا گروه خاصی از مخاطبان را جذب می کند و بهتر است دایره خود را برای ایده های تولید محتوا گسترش دهید. تهیه پادکست، وبلاگ، ویدئوهای تبلیغاتی و … این روزها روش های خوبی برای تولید محتوا هستند.
استفاده از روش های مختلف برای تولید محتوا یک امتیاز محسوب می شود و باعث می شود مخاطبان زیادی جذب کنیم. این عدد همچنین روش های متنوع تولید محتوا را به یک اصل کلیدی برای جذب مخاطب در سال 2023 تبدیل کرد. از طرفی تولیدکنندگان محتوا باید برای بهبود محتوای خود در موتورهای جستجو همواره از اصول سئو آگاه باشند. این مشکل تولیدکنندگان محتوا را مجبور می کند که همیشه اطلاعات خود را به روز نگه دارند و به افزایش دانش خود توجه کنند تا محتوای جذاب تری تولید کنند و ارتباط بهتری با مخاطب داشته باشند.
4- به روز رسانی مطالب قدیمی
همیشه به خاطر داشته باشید که محتوای قدیمی آشغال نیست که در کمد گذاشته شود و برای همیشه فراموش شود. زمان زیادی برای ایجاد محتوای قدیمی صرف می شود و می توان از آنها برای افزایش تعامل و بازدید سایت استفاده بهینه کرد.
به روز رسانی محتوای قدیمی همیشه اعتبار ما را نزد موتورهای جستجو افزایش می دهد. پس در کنار بهترین ایده های تولید محتوا، لازم است محتوای قدیمی را نیز فراموش نکنید. اگر مشکلی در آنها وجود داشت اطلاعات آنها را به روز کنید، آنها را اصلاح کنید، داده های جدید و ضروری را به آنها اضافه کنید و حتی سوالاتی را که مخاطبان در سال های اخیر از ما پرسیده اند به مقاله اضافه کنید. به این ترتیب مقاله ای به روز و قابل اعتماد را به مخاطبان خود ارائه می کنیم. همچنین فراموش نکنید که عناصر سئوی درون صفحه را در چک لیست به روز رسانی مقاله قرار دهید.
5- سفارشی سازی محتوا
بر اساس آمار چند سال اخیر، محتوایی که شخصی سازی شده و مخاطب را تنها خواننده این مقاله می داند، تعامل بیشتری پیدا می کند. بنابراین مخاطبان خود را در کنار مکالمه خود قرار دهید و طوری برای آنها محتوا ایجاد کنید که گویی تنها مخاطب شما هستند.
به عنوان مثال، اگر مقاله ای در مورد نحوه ایجاد فید اینستاگرام می نویسید، با آنها همراه شوید و قدم به قدم توضیح دهید که چگونه می توانند یک فید خوب و موفق اینستاگرام را آپلود کنند.
خودت را جای مخاطب بگذار ببین چه سوالاتی ممکن است از شما بپرسند؟! چه کلمه کلیدی را برای محتوای شما جستجو می کند و به دنبال چه پاسخی است؟! از خود بپرسید آیا محتوای تولیدی من با مخاطب طنین انداز می شود؟! آیا مخاطب من پس از خواندن مقاله یا تماشای ویدیو یا گوش دادن به پادکست من نیازی به رفتن به محتوای دیگر ندارد؟ هرچی لازم بود بهش گفتم؟! و در صورت لزوم دوباره روی محتوای خود ضربه بزنید.
6- سرمایه گذاری بر روی محتوای نوشتاری طولانی
بسیاری از مردم ممکن است فکر کنند که محتوای طولانی در سال 2023 منسوخ خواهد شد، اما اینطور نیست. محتوای نوشتاری طولانی هنوز به دلایل مهمی محبوب است. یکی از این دلایل جامعیت و کامل بودن چنین مطالبی است. هنگامی که مخاطب در جستجوی خود به مقاله طولانی می رسد، می تواند پاسخ های بهتری برای سوالات خود دریافت کند. تعداد کمی از مردم یک مقاله طولانی را به طور کامل می خوانند، اما اکثریت قابل توجهی از این افراد پاسخ خود را در چنین مقاله ای خواهند یافت.
یکی دیگر از دلایل محبوبیت مقالات طولانی یا طولانی، دیده شدن بهتر آنها در موتورهای جستجو است. مقالات طولانی معمولا در گوگل و سایر موتورهای جستجو رتبه بالاتری دارند و در نتیجه احتمال کلیک کاربر بر روی چنین مقاله ای افزایش می یابد.
شاید برایتان جالب باشد که بدانید مقالات طولانی بیشتر در شبکههای اجتماعی به اشتراک گذاشته میشوند و این کمک میکند تا محتوای شما بیشتر دیده شود. با در نظر گرفتن این موضوع، توصیه می کنیم که قدرت محتوای نوشتاری طولانی را دست کم نگیرید و زمان کافی را برای تولید این نوع محتوا صرف کنید.
7– تبدیل سوال به فرصت
زمان تولید یک تقویم محتوا یکی از چالش برانگیزترین بخش های تولید محتوا است. در چنین زمانی، میتوانید به پستها و وبلاگهای قبلیتان نگاه کنید، به سؤالات مخاطبان نگاه کنید و ببینید با چه چالشهایی روبرو هستند و بیشتر از همه میخواهند در مورد چه چیزی صحبت کنید. خوشبختانه امروزه بیشتر مخاطبان دغدغه ها و مشکلات روحی خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند. شما حتی این گزینه را دارید که از صفحات رسانه های اجتماعی رقبای خود دیدن کنید و ببینید که مخاطبان مشابه چه سوالاتی از رقبای شما پرسیده اند که بهتر می توانید به آنها پاسخ دهید. از همه این پرسش ها و پاسخ ها برای نوشتن تقویم محتوای ماه آینده خود استفاده کنید.
New Hub Content Calendar موتوری برای ارائه بهترین ایده ها برای ایجاد محتوا
در بالا، 7 مورد از بهترین ایده های تولید محتوا را با شما به اشتراک گذاشتیم. با کمک آنها می توانید وب سایت و شبکه های اجتماعی خود را به روز نگه دارید. در نهایت باید مقدمه ای برای تقویم محتوای هاب جدید نیز داشته باشیم. هنگام تنظیم تقویم محتوای خود، بد نیست به رویدادهای ماه آینده نگاه کنید، آنها می توانند ایده های خوبی برای نوشتن و تهیه محتوا به شما بدهند. تقویم محتوای نوین هاب مرجع خوبی برای دیدن رویدادهای ماه آینده است و با کمک این تقویم هیچ رویدادی را از دست نخواهید داد.
برای مشاهده تقویم محتوا، کافی است وارد پنل هاب جدید شوید. با استفاده از پنل کاربری نوین هاب این امکان را دارید که روزانه تقویم رویدادهای نوین هاب را مشاهده کرده و حتی یک مناسبت را از دست ندهید.