
با ظهور ابزار chatGPT، این روزها صحبت های زیادی درباره تاثیر هوش مصنوعی یا هوش مصنوعی بر تولید محتوا می شنویم. برخی از افراد نگران آسیب به شغل و حرفه خود هستند، در حالی که برخی دیگر از تأثیری که هوش مصنوعی می تواند در بهبود محتوای آنها داشته باشد هیجان زده هستند. از آنجایی که ما نیز جزو دسته دوم هستیم و پیشرفت های حوزه هوش مصنوعی را مبنایی برای سهولت کار تولیدکنندگان محتوا می دانیم، در این مقاله به برخی از مزایای استفاده از هوش مصنوعی در تولید محتوا اشاره می کنیم. . مزایایی که اکنون بسیاری از کاربران در سراسر جهان از آن استفاده می کنند و راحت تر از همیشه محتوا تولید می کنند.
البته قبل از پرداختن به اصل مطلب باید تاکید کنیم که اکثر ابزارهای هوش مصنوعی در زبان انگلیسی به نقطه مطلوب و کاربردی رسیده اند و هنوز راه زیادی تا کمک به محتوای فارسی در پیش است. تهیه کنندگان.
JPT Chat، محبوب ترین هوش مصنوعی جهان
ابزار چت JPT در نوامبر 2022 کار خود را به صورت عمومی آغاز کرد و در روزهای اولیه توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرد. این ابزار در مورد همه چیز صحبت می کند و به راحتی به سوالات چالش برانگیز پاسخ می دهد. همچنین در کمتر از یک ماه آن را به ابزاری محبوب برای هر تولید کننده محتوای انگلیسی تبدیل کرد. البته باید بدانیم که این ابزار ایراداتی نیز دارد و در مواردی با پاسخ های اشتباه خود باعث نگرانی کاربران می شود و همچنین اینکه اطلاعات اطلاعاتی این هوش مصنوعی تنها تا سال 2021 به روز می شود یکی از ایرادات آن است. در نظر گرفته شده است. با این حال، مانند هر ابزار هوشمند، این مشکلات قطعا در نسخههای جدید GPT Chat برطرف خواهند شد.
البته GPT Chat تنها ابزار هوش مصنوعی در جهان نیست و بسیاری از ابزارهای دیگر در سالهای اخیر به تولیدکنندگان محتوا کمک کردهاند، از جمله Grammarly که به صورت حرفهای در ویرایش محتوای انگلیسی کار میکند یا Vide که ویدیو را آماده میکند و به کاربران کمک میکند و ابزارهایی را بازنویسی میکند. متن را با لحن های مختلف برای ما بنویسید و…
در ادامه مقاله، خواهیم دید که چگونه همه این ابزارهای هوش مصنوعی می توانند به بهبود محتوای ما کمک کنند.
وقت تولیدکننده محتوا را آزاد کنید
تولید محتوا یک کار بدون وقفه است. تولیدکنندگان محتوا باید همیشه در جریان اخبار باشند، از رویدادهای جهانی آگاه باشند و حتی در روزهای تعطیل آماده تولید محتوا باشند. همچنین هرکسی که در این زمینه فعالیت می کند می داند که روزانه یک سری کارهای تکراری باید توسط تولیدکننده محتوا انجام شود که نیاز به خلاقیتی ندارد و فقط باید تا پایان روز انجام شود.
پس چرا این وظایف را به هوش مصنوعی بسپاریم و وقت خود را صرف کارهای خلاقانه تر نکنیم. هوش مصنوعی می تواند دستیار متخصصی باشد که تمام کارهای اداری را برای ما انجام می دهد و به ما زمان می دهد تا ذهن خود را برای کارهای مهم تر باز نگه داریم.
استفاده از هوش مصنوعی به عنوان موتور تولید ایده برای تولید محتوا
مهم نیست در چه زمینه ای محتوا تولید می کنید، ابزاری مانند ChatGBT می تواند ایده های جالبی برای تولید محتوا در اختیار شما قرار دهد. برای اینکه در مورد ابزارهای هوش مصنوعی ایده بگیرید، بهتر است ابتدا کمی از خودتان، نحوه تولید محتوا و حوزه کاری خود بگویید؟ روی چه بستری می نویسی؟ بلاگ، توییتر، لینکدین یا… بعد از این مقدمه کوتاه، می توانید از این ابزار بخواهید که برای پلتفرم مورد نظر شما مطالبی را پیشنهاد یا بنویسد. مکالمه با ابزارهای هوش مصنوعی را یک مکالمه ساده با یک همکار در نظر بگیرید و از کلمات آن ابزارها برای ایده گرفتن استفاده کنید.
استفاده از هوش مصنوعی در شخصی سازی محتوا
با کمک هوش مصنوعی می توانید لحن دلخواه را به نوشته ها اضافه کنید. هر برندی لحن خاص خود را برای ارتباط با مخاطب دارد. هوش مصنوعی می تواند به شما کمک کند تا لحن تمام نوشته هایتان را یکنواخت کنید. فقط به او توضیح دهید که با چه لحنی می خواهید توییت خود را بنویسید یا از چه لحنی برای کپشن اینستاگرام استفاده می کنید و بقیه را به او بسپارید.
جستجوی آنلاین با استفاده از هوش مصنوعی
شاید عجیب به نظر برسد، اما این روزها JPT Chat کار گوگل را برای کاربرانش انجام می دهد. همانطور که می دانید هوش مصنوعی به تمام داده های جهانی دسترسی دارد، بنابراین می توانید به راحتی از آن به عنوان یک موتور جستجوی شخصی استفاده کنید. میتوانید هر موضوعی را در این ابزار ایجاد محتوای هوش مصنوعی جستجو کنید و پاسخهایی را به شما ارائه میدهد که مناسب کسبوکار و زمینه تولید محتوا شما باشد.
هوش مصنوعی در نوشتن شما را همراهی می کند
یک تولید کننده محتوا می تواند حدود 5000 کلمه در هفته بنویسد و زمان زیادی می برد. تولیدکنندگان محتوا علاوه بر نوشتن این حجم از محتوا، باید خلاقیت خود را حفظ کنند تا بهتر دیده شوند. سپس کارهایی مانند نوشتن طرح کلی قبل از شروع محتوا و ویرایش و خواندن نمونه های انتهای مقاله به وظایف نویسنده محتوا اضافه می شود. خوشبختانه امروزه بسیاری از این وظایف را می توان به ابزارهای هوش مصنوعی برون سپاری کرد. یکی از ابزارهای محبوب بسیاری از تولیدکنندگان محتوای انگلیسی زبان Grammarly نام دارد. با استفاده از این ابزار می توانید نوشته خود را از نظر دستور زبان بررسی کنید، اشتباهات املایی را تصحیح کنید و حتی در برخی موارد لحن آن را تغییر دهید. در زبان فارسی نیز نمونه مشابهی از ویرایش محتوا به نام پاکنویس وجود دارد که در بسیاری از موارد اشتباهات املایی را که از چشم ما پنهان مانده است تصحیح می کند، به ما در فاصله گذاری و … کمک می کند.
تقویت کننده محتوای هوش مصنوعی
ابزارهای هوش مصنوعی آنقدر پیشرفته شده اند که پس از تکمیل محتوا، می توانید مقاله یا محتوای خرد خود را به آنها نشان دهید و نظر آنها را جویا شوید. این ابزارها به شما کمک می کنند و به شما پیشنهاداتی در مورد بهبود کیفیت محتوای خود می دهند. همچنین اگر موضوع مقاله شما خالی باشد، به شما یادآوری می شود که آن را اضافه کنید.

استفاده از هوش مصنوعی در محتوای بصری
مدتی قبل، تیم محتوای دکتر کتر به اشتراک گذاشت که چگونه یک فرآیند طولانی و خسته کننده را برای یافتن پزشکی که اهداف محتوایی آنها را برآورده می کرد، طی کردند و در نهایت برای کمک به هوش مصنوعی مراجعه کردند. البته این تیم ها تنها کسانی نیستند که برای تولید محتوای بصری به هوش مصنوعی روی آورده اند، برعکس افراد زیادی از این تاکتیک جذاب استفاده می کنند. ابزارهایی مانند midjourney، VEED، naturalreaders و غیره. می تواند در تولید محتوای دیداری و صوتی بسیار مفید باشد.
آخرین کلمه
در این مقاله به نقش ابزارهای هوش مصنوعی در مدیریت محتوا پرداختیم. گفتیم هوش مصنوعی می تواند کمک خوبی برای همه ما برای تولید محتوای بهتر باشد. البته فراموش نکنیم که ابزارهای هوش مصنوعی هنوز به اندازه کافی پیشرفته نیستند و ممکن است داده های اشتباهی را با ما به اشتراک بگذارند. پس بهتر است مراقب آنها باشید.
در طول مقاله، ابزارهایی برای بهبود محتوای شما نیز معرفی کرده ایم. خوشحال میشویم در مورد تجربه خود در استفاده از هوش مصنوعی در تولید محتوا بنویسید و آن را با سایر کاربران نوین هاب به اشتراک بگذارید.