
احتمالاً برای دانلود فیلم، اپلیکیشن یا اطلاع از اخبار یا رویدادی که به تازگی اتفاق افتاده به سایتی رفته اید و انواع بنرهای ثابت یا متحرک را در بالای سایت یا در نوار کناری نوار کناری مشاهده کرده اید. شاید شما هم مثل من با دیدن این همه بنر احساس شلوغی و سردرگمی کرده باشید. اما این بنرها با هدف تبلیغات و جذب مخاطب در سایت آگهی دهنده ایجاد می شوند که به آنها بنر تبلیغاتی می گویند.
در این مقاله به توضیح تبلیغات بنری، مزایا و نحوه انجام آن می پردازیم بنرهای تبلیغاتی در سایتبیایید پرداخت کنیم
تبلیغات بنری چیست؟
تبلیغات بنری از سال 1994 مانند سایر روش های تبلیغاتی بسیار تغییر کرده است و اکنون به اینجا رسیده است. اما این بنرها نه تنها برای جذابیت بصری ساخته شده اند، بلکه هر یک از این تصاویر به عنوان بستر و کانالی برای جذب مخاطب در نظر گرفته می شوند. در نتیجه با کلیک روی آن وارد سایت تبلیغ کننده می شوید.
از آنجایی که بنرهای تبلیغاتی مبتنی بر تصویر هستند، یک تصویر جذاب تر می تواند مخاطب را تشویق به کلیک بر روی تصویر کند. این نوع تبلیغات باعث می شود که شما در بین مخاطبان شهرت بیشتری پیدا کنید و رتبه بهتری در گوگل کسب کنید. اگر این متون به اندازه کافی جذاب هستند که بتوانید روی آنها کلیک کنید و به صفحه دیگری هدایت شوید، بخشی از فرآیند تبلیغات برای برند تبلیغ کننده انجام شده است.
به زبان ساده، تبلیغات بنری نوعی تبلیغات دیجیتالی است که از خلاقیت استفاده می کند. بنرها تصاویر مستطیلی هستند که در بالا، کنار یا پایین یک وب سایت ظاهر می شوند تا با کلیک کاربران بر روی آن، ترافیک را به وب سایت اختصاصی تبلیغ کننده هدایت کنند و آگاهی از برند را افزایش دهند.
مزایای تبلیغات بنری
یکی از مهم ترین و قابل توجه ترین مزایای بنرهای تبلیغاتی در سایت این است که این بنرها مشابه بنرها و بیلبوردهایی هستند که در سطح شهر نصب می شوند. برای این نوع تبلیغات فضا از سایت آگهی دهنده خریداری می شود اما با قیمت کمتر.
اما همانطور که گفتیم، تبلیغات بنری می تواند ثابت یا پویا باشد تا توجه کاربران را به خود جلب کند. در نتیجه می توانید مخاطبان زیادی را به سمت وب سایت خود جذب کنید، آگاهی از برند را افزایش دهید، اعتماد آنها را با معرفی برند خود به مخاطب جلب کنید و در نهایت فروش بیشتری داشته باشید.
البته ناگفته نماند که هیچ یک از روش های تبلیغاتی خالی از اشکال نیست. به عنوان مثال به دلیل اینکه این بنرها در کنار بنرهای دیگر نمایش داده می شوند، علاوه بر ایجاد احساس شلوغی، خستگی و سردرگمی برای کاربر، ممکن است توجه کاربران به آن کم شده و در نتیجه نرخ کلیک و ورودی نیز کاهش یابد. نزول کردن.
بنابراین با قرار گرفتن در بنر فرصت صحبت و معرفی خود به مخاطب را ندارید کسب درآمد از تبلیغات بنریاصول طراحی بنر را رعایت کنید. بنابراین باید طرح، رنگ و متن مناسب با هویت برند و اهداف تبلیغاتی خود انتخاب کنید. به طوری که با استفاده از یک تصویر و یک متن کوتاه می توانید توجه مخاطب را از چندین بنر دیگر جلب کنید. بنابراین، برندها از تبلیغات بنری برای اهداف مختلف استفاده می کنند.
انواع بنرهای تبلیغاتی با توجه به هدف
به عنوان مثال، برخی از تبلیغات بنری های معمولی هستند که برای افزایش آگاهی از برند، ایجاد کلیک بیشتر، افزایش ترافیک وب سایت، جمع آوری سرنخ ها و افزایش فروش ایجاد می شوند.
دسته ای از تبلیغات هدف گذاری مجدد تبلیغات بنری جایی است که شما برای مخاطبان هدف خود تبلیغ مجدد می کنید.
دسته دیگری از تبلیغات، تبلیغات بنری هدفمند این است که شما مشتریان بالقوه ای را هدف قرار می دهید که پتانسیل تبدیل شدن به مشتریان واقعی را با استفاده از یک موضوع و کلمه کلیدی خاص دارند.
هزینه تبلیغات بنری چقدر است؟
مدل های قیمت گذاری متفاوتی برای تبلیغات بنری وجود دارد. هزینه بنرهای تبلیغاتی معمولاً به سه شکل زیر محاسبه می شود:
CPC یا هزینه به ازای کلیک: هزینه هر کلیک. تبلیغ کنندگان به ازای هر کلیکی که کاربر روی بنر انجام می دهد، مبلغی را به سایت تبلیغ کننده پرداخت می کنند. روی تبلیغات بنری کلیک کنید میگویند.
CPM یا هزینه در هزار: پرداخت به ازای هر هزار نمایش بنر سایت است و هزار به معنای هزار است
بنر ثابت: همانطور که از نام آن پیداست، بنر شما برای مدت زمان مشخصی مانند یک هفته یا یک ماه به طور دائم در سایت نمایش نمایش داده می شود. شما برای مدت زمانی که نمایش ها یا کلیک ها اهمیتی ندارند، پرداخت می کنید.
سایت های معتبر و شناخته شده زیادی در این زمینه وجود دارد که می توانید از طریق جستجوی گوگل آنها را بیابید. با توجه به نیازها و اهداف تجاری خود، بنرهای تبلیغاتی را روی آنها بگذارید. از آنجایی که این سایت ها با چند صد سایت دیگر همکاری می کنند، می توانید از ظرفیت میلیون ها بازدید آنها استفاده کنید.
همچنین می توانید سایت هایی را انتخاب کنید که می خواهید بنر شما در آنها نمایش داده شود. سپس یک کمپین هدفمند بر اساس موضوع سایت و مخاطبانی که از آن وب سایت ها بازدید می کنند ایجاد کنید.
حتی روز و ساعت نمایش آگهی شما و انتخاب مکان برای نمایش آگهی به عهده شماست. علاوه بر این، امکان نظارت بر نتایج و گزارش نیز وجود دارد. با استفاده از پنل کاربری که در دسترس شماست، می توانید ببینید که از کدام وب سایت ها اطلاعات بیشتری داشته اید، تبلیغ شما به چند کاربر نشان داده شده است.
اگر هنوز در حال مطالعه مقاله بازاریابی وابسته یا همکاری در فروش هستید، توصیه می کنم این مقاله را از دست ندهید.
نحوه ایجاد بنر تبلیغاتی
برای شروع ایجاد تبلیغات بنری، برندها باید چندین اصل و گام کلیدی را برای دستیابی به بیشترین تأثیر در نظر بگیرند. در گام اول باید اهداف و مقاصد برند را از ایجاد تبلیغات بنری مشخص کنید. در مرحله دوم باید در مورد بودجه به توافق برسید و بدانید چقدر بودجه می خواهید برای تبلیغات هزینه کنید.
قدم بعدی شناسایی مخاطبین هدف است. این تبلیغ را برای چه کسانی ایجاد می کنید و چه نوع افرادی از طریق تبلیغ شما جذب وب سایت شما می شوند.
اما در نهایت به این نکته توجه داشته باشید که بنری که طراحی می کنید و به سایت های نمایش دهنده تبلیغ ارائه می کنید باید دارای دکمه CTA برای فراخوانی صفحه مناسب، لوگوی برند و کلمه کلیدی در متن بنری باشد که توسط مخاطبان جستجو می شود. به قول معروف «مشت مثال است»، بنابراین بنر شما باید معرف کسب و کار شما باشد و به خوبی با محتوا مطابقت داشته باشد.
از آنجایی که تبلیغات بنری یکی از انواع بازاریابی برون گرا می باشد، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بازاریابی برون گرا و بازاریابی درون گرا می توانید به این مقاله در قسمت مراجعه نمایید. بازاریابی دیجیتال توصیه به
آخرین کلمه
در این مقاله به ماهیت تبلیغات بنری، هزینه تبلیغات و مزایای آن اشاره کرده ایم. امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. اگر سوال یا نظری در این زمینه دارید خوشحال می شویم در نظرات با شما تماس بگیریم. اگر می خواهید درباره تبلیغات در گوگل ادز اطلاعات بیشتری کسب کنید، مقاله مربوطه را در قسمت محتوای آموزشی وبلاگ New Hub بررسی کنید.