
تکنیکهای موثر هشتگگذاری اینستاگرام کمک بزرگی به نمایش بیشتر پستها و جذب مخاطبان بیشتر میکند. به همین دلیل بد نیست هر از چند گاهی نگاهی به سیاست های جدید اینستاگرام بیندازید و ببینید هشتگ های اینستاگرام چه شکلی هستند. قبل از هر چیز باید بدانیم که اینستاگرام همیشه بر یک رابطه سالم و طبیعی بین پیج و فالوورهایش تاکید دارد، بنابراین هر زمان که احساس کردید در اینستاگرام آب میخورید، بدانید که مشکلی وجود دارد و اینستاگرام قطعا به زودی شما را خواهد خواست. و قوانین سختگیرانه ای را بر شما تحمیل خواهد کرد.
با در نظر گرفتن این نکته مهم، به مهم ترین استراتژی های هشتگ اینستاگرام در سال جاری (2023) خواهیم پرداخت. ادامه مقاله را با نوین هاب دنبال کنید.
چرا استراتژی هشتگ در اینستاگرام مهم است؟
قبل از اینکه بخواهیم معنای استراتژی هشتگ را بررسی کنیم، باید معنای هشتگ را بدانیم. هشتگ های اینستاگرام تا حدودی شبیه کلمات کلیدی محتوای گوگل هستند. آنها مهمترین محتوایی هستند که با مخاطبان خود به اشتراک می گذارید. این هشتگ ها باعث می شود که مخاطبان و طرفداران شما به راحتی شما را در اینستاگرام پیدا کنند. بنابراین هر چه هشتگ های بیشتری را برای محتوای خود مرتبط با تمرکز و موضوع حساب خود انتخاب کنید، فالوورهای وفادار بیشتری در صفحه خود خواهید داشت.
با هشتگ کردن، خود را در صدر نتایج جستجو قرار می دهید و زمانی که شخصی محتوا یا محصولی را که شما ارائه می دهید جستجو می کند، شما را در نتایج جستجو پیدا می کند.
اما همه چیز به ارسال چند هشتگ مرتبط نیست. یک استراتژی هشتگ اینستاگرام می تواند تاثیر پست های شما را تا حد زیادی افزایش دهد و شما را از رقبای خود جلوتر قرار دهد. با ما در ناوین هاب همراه باشید تا برخی از استراتژی های عملی را با شما به اشتراک بگذاریم.
مراحل موثر هشتگ اینستاگرام
مخاطبان خود را زیر نظر داشته باشید.
اولین قدم همیشه تحقیق است. در این مرحله، یک قلم و کاغذ بردارید و در اینستاگرام بگردید. ببینید صفحات هشتگ های مشابه کسب و کار شما از چه هشتگ هایی استفاده می کنند. مخاطبان هدف شما بیشتر از کدام هشتگ ها و پست ها را بازدید می کنند؟ ببینید این افراد به چه چیزی بیشتر علاقه دارند و دوست دارند چه نوع محتوایی را دنبال کنند. در این مرحله می توانید هشتگ هایی را که توجه شما را جلب می کند یادداشت کنید.
رقبای خود را زیر نظر داشته باشید.
یکی از بهترین راهها برای یافتن هشتگهای موثر، استفاده از تجربیات سایر رقبا برای جذب مخاطب است. ببینید رقبای شما از چه هشتگ هایی بیشتر استفاده می کنند. اما فکر ربودن هشتگ ها را از خود دور کنید. ربودن به این معنی است که شما هشتگ های انحصاری دیگران را به نفع خود مصادره می کنید و اگر مخاطبان یک حساب خاص از هشتگ انحصاری یک حساب کاربری پیروی کنند و شما نباید از آن استفاده کنید.
قبل از هشتگ گذاری در اینستاگرامجستجو کردن.
قبل از استفاده از هر یک از هشتگ ها، آن را در قسمت جستجوی هشتگ جستجو کنید. ما به شما قول می دهیم که نتایج چشمگیر دریافت کنید. با این کار، میتوانید ببینید که هشتگی که استفاده کردهاید چقدر محبوب است، چند نفر از آن هشتگ استفاده کردهاند و موارد بیشتری درباره نحوه استفاده از هشتگ مورد نظر. به عنوان مثال، اگر شخصی صفحه یادگیری زبان فرانسه داشته باشد و بخواهد از هشتگ فرانسوی استفاده کند، می تواند با جستجوی آن هشتگ، متوجه شود که اکثر صفحات آرایش ناخن از آن استفاده می کنند. در نتیجه این هشتگ برای آموزش زبان فرانسه مناسب نیست و بهتر است کلمات جستجو شده بیشتری را جستجو کنید.
بنابراین با تیک زدن هشتگ ها از طریق جستجوی اینستاگرام، می توانید مرتبط ترین هشتگ ها را با پست خود پیدا کنید و نتایج بهتری بگیرید.
روی هشتگ های محبوب تمرکز نکنید.
یکی از بهترین روشهای هشتگ استفاده از هشتگهای پرکاربرد و کم استفاده در زیر پستهای خود است. اما چرا؟ هشتگ های پرکاربرد نیز توسط اکثر رقبای شما استفاده می شود و این باعث می شود که شما مورد توجه قرار بگیرید. اما اگر از ترکیبی از هشتگ های پرکاربرد و کمتر استفاده شده استفاده کنید، می توانید دید خود را افزایش دهید.
قدرت هشتگ های فصلی و مناسبتی را دست کم نگیرید.
استفاده از هشتگ های فصلی و مناسبتی می تواند تازگی مطالب شما را نشان دهد. می توانید چندین هشتگ مرتبط با فصل مربوطه داشته باشید و به موقع از آنها استفاده کنید. از هشتگ های فصلی و گاه به گاه می توان به صورت دوره ای استفاده کرد. به عنوان مثال، اگر لباس های فصلی می فروشید، می توانید از هشتگ های فصلی برای جداسازی مجموعه های بهار و تابستان و غیره استفاده کنید تا کاربران راحت تر محصول مورد نظر خود را جستجو کنند.
به شماره هشتگ های اینستاگرام توجه کنید
با تاکید بر اهمیت هشتگ ها، قطعا وسوسه خواهید شد که تا حد امکان از جادوی آنها برای دیده شدن بیشتر استفاده کنید. اما مراقب باشید که تعداد زیاد هشتگ ها می تواند نتایج بدی برای شما به همراه داشته باشد. شاید بتوانید از 30 هشتگ در پست های خود استفاده کنید، اما با انجام این کار، احتمال شاد بودن در اینستاگرام را نیز افزایش خواهید داد. ما در حال حاضر بین 5 تا 8 پست کاملا مرتبط در هر پست را بر اساس قوانین اینستاگرام توصیه می کنیم. با این تعداد خاص از هشتگ ها، اینستاگرام از شما می خواهد که به جای اینکه کاربران را با کوهی از هشتگ ها آزار دهید و خود را در معرض آزار دیگران قرار ندهید و حساب کاربری خود را به حالت تعلیق درآورید، از عبارات مرتبط تری برای یافتن مخاطب خاص خود استفاده کنید.
هشتگ های خود را تجزیه و تحلیل کنید.
حتی اگر فکر می کنید بهترین استراتژی هشتگ را برای خود ایجاد کرده اید، باز هم باید هر از چند گاهی به پشت سر خود نگاه کنید و ببینید که آیا استراتژی شما خوب پیش می رود یا نه؟
هشتگ های خود را آنالیز کنید، کدام دسته از هشتگ ها کاربران کمتری را به صفحه شما وارد کرده و کدام هشتگ ها افراد غیر از فالوورهای شما را به مخاطبان وفادار شما تبدیل کرده اند؟! با این تجزیه و تحلیل و بررسی، می دانید که کدام هشتگ ها را از لیست خود حذف کنید و از کدام هشتگ ها بیشتر استفاده کنید.
تعداد هشتگ های لیست خود را افزایش دهید.
شاید لازم نباشد به شما یادآوری کنیم که استفاده از تعداد محدودی از هشتگ های تکراری زیر هر پست کمکی به شما نمی کند، اما به دلیل اهمیت آن بر آن تاکید می کنیم. پس سعی کنید لیستی از حدود 50 تا 60 هشتگ داشته باشید و از آنها در پست های مرتبط مختلف استفاده کنید.
آخرین کلمه
ما استراتژیهای عملی هشتگ اینستاگرام را بررسی کردیم و دیدیم که چگونه اینستاگرام امسال هشتگها را بیشتر دوست دارد. در پایان باید اشاره کنیم که به کمک ابزار جدید هاب امکان اشتراک گذاری پست ها در اینستاگرام و مدیریت آن ها به همراه سایر شبکه های اجتماعی را دارید.
همچنین نوین هاب با هشتگ های پیشنهادی خود در زمان انتشار، دست شما را برای افزودن هشتگ های بهتر باز می گذارد. برای استفاده از این امکانات و مدیریت راحت تر شبکه های اجتماعی خود در پنل کاربری نوین هاب ثبت نام کنید.