
با کمک صفحه لینکدین می توانید تصویر درستی از برند و فعالیت های کاری خود به نمایش بگذارید. اکانت لینکدین نقش مهمی در چهره برند شما ایفا می کند و به همین دلیل پیشنهاد می کنیم در سال 2023 زمان بیشتری را به آن اختصاص دهید. با کمک لینکدین این فرصت را دارید که نمای جامعی از محصولات و خدمات خود ارائه دهید. و تعامل خود را با مخاطبان خود افزایش دهید. با ما ادامه دهید یک مرکز جدید با ما همراه باشید تا کلیدی ترین راه های بهبود صفحه لینکدین خود را در سال 2023 مرور کنیم.
فقط ننویس.
در چند سال گذشته، بسیاری از کارشناسان دنیای دیجیتال مارکتینگ اعلام کرده اند که تمایل مصرف کنندگان به خواندن متن کاهش یافته است. بسیاری از آنها ترجیح می دهند هر گونه اطلاعاتی را در شبکه های اجتماعی از طریق تصاویر و ویدئوها دریافت کنند. شاید بتوان این مشکل را ناشی از بی حوصلگی مخاطبان شبکه های اجتماعی و همچنین افزایش سرعت اینترنت دانست.
به هر دلیلی که این اتفاق می افتد، بهتر است از آن نهایت استفاده را ببرید. غیرممکن است که نظر قطعی در مورد اینکه مخاطبان شما با چه عکسها یا ویدیوهایی در لینکدین ارتباط برقرار میکنند، بدهید. شاید حتی بخش بزرگی از آنها به خواندن متن های طولانی علاقه داشته باشند، پس بهتر است از تمام جنبه های ارتباطی با کاربران در شبکه های اجتماعی استفاده کنند. ویدیوهای طولانی و کوتاه را در مکان های مختلف امتحان کنید، سعی کنید تصاویر جذاب اما مرتبط با محتوای خود را با کاربران به اشتراک بگذارید، فضای ارائه شده توسط لینکدین را دست کم نگیرید، یک ویدیوی کوتاه به پروفایل خود اضافه کنید و در مورد خود بگویید و اجازه دهید کسب و کار شما حرف بزند.
حداقل هر 6 ماه، جلد نمایه خود را تغییر دهید و از مناسبت های مختلف، کمپین های آینده و غیره برای تغییر جلد لینکدین خود ایده بگیرید. تصاویر جلد به شما کمک می کنند در مورد مطالب و موارد اضافه شده خود صحبت کنید.
اخبار مهم را مختصر و واضح ارائه دهید.
داستان حسن کرد شبستری را برای به اشتراک گذاشتن اخبار مهم نبافید. شما فقط چند ثانیه فرصت دارید تا توجه مخاطبان خود را جلب کنید، آنها را وادار کنید روی پیوندی کلیک کنند، آخرین به روز رسانی برنامه شما را ببینند یا طرح شما را بررسی کنند. از زمان کوتاه خود نهایت استفاده را ببرید. لازم نیست داستان را از امروز و این روزها شروع کنیم. شما حتی می توانید یک مخاطب خاص مانند بازاریابان دیجیتال، طراحان و غیره را هدف قرار دهید. با جدا کردن آنها از گروه تماس خود، به آنها احساس خاص بودن بدهید و توجه آنها را جلب کنید.
قانون 4-1-1 را دست کم نگیرید.
قانون چهار-یک-یک می تواند الگویی قدرتمند برای تولید محتوا به ما بدهد. اکثر بازاریابان دیجیتال با این قانون آشنا هستند، اما ارزش آن را دارد که کمی در مورد آن صحبت کنیم. طبق این قانون، برای هر محتوایی که در مورد خود یا برندی که با آن کار می کنید به اشتراک می گذارید، باید اخباری را از منبع دیگری به اشتراک بگذارید و البته 4 محتوای نوشته شده توسط افراد دیگر.
با کمک این قانون مدام در مورد خود صحبت نمی کنید و بیشتر به خواسته های مخاطبان خود توجه می کنید. مخاطبان لینکدین میخواهند چیزهای زیادی بدانند، و البته، همه چیزهایی که میخواهند بدانند از طرف شما و برندتان نیست. به آنها نشان دهید که می دانید در زمینه کاری شما چه می گذرد. با خیال راحت محتوای نوشته شده توسط همسالان خود را که مورد تحسین خود قرار می دهید به اشتراک بگذارید. با این روش مخاطبان برای هرگونه اخبار و اتفاقات در زمینه فعالیت و کسب و کار شما به سراغ شما خواهند آمد.
امتیاز بلادرنگ لینکدین را فراموش نکنید.
لینکدین به شما امکان تجزیه و تحلیل هر پست را داده است و از طریق آن می توانید ببینید که چه تعداد از مخاطبان شما روی لینک های مورد نظر کلیک می کنند. اما اگر می خواهید تأثیر لینکدین بر ترافیک کلی وب سایت خود را بررسی کنید، بهتر است از UTM استفاده کنید. UTM یک متن کوتاه است که می توانید آن را به انتهای هر URL اضافه کنید تا از کاربران بخواهید از طریق آن پیوند خاص و داده های حاصل از آن وارد شوند. در اینجا نحوه اندازه گیری تاثیر طولانی مدت لینکدین بر ترافیک وب سایت خود آورده شده است.
شاید این تأثیر آنقدر قابل توجه باشد که بخشی از سرمایه گذاری خود را به لینکدین بفرستید.
گاهی اوقات از اشتراک گذاری پیوندها در لینکدین خودداری کنید.
شاید برایتان جالب باشد که بدانید پستهای دارای پیوندهای پیوست شده معمولاً 45 درصد تعامل بیشتری دریافت میکنند که ارزش اشتراکگذاری پیوندها در لینکدین را نشان میدهد. با این حال، همیشه باید از تکرار و پیش بینی پذیری اجتناب شود. به همین دلیل است که توصیه می کنیم از پیوندها استفاده کنید، اما نه همیشه. گاهی اوقات مقاله ای را بدون هیچ درخواستی، بدون کلیک و غیره ارسال کنید. و آن محتوا را چنان غنی کنید که به طور خودکار باعث شود کاربران با شما تعامل داشته باشند.
قدرت هشتگ ها را دست کم نگیرید.
با استفاده از هشتگ، محتوای شما دسته بندی می شود و بر اساس آن دسته، افراد بیشتری در جامعه هدف شما پست شما را می بینند. هشتگ ها مانند یک ژنراتور هستند که پست شما را تقویت می کنند و به همین دلیل نباید از آنها غافل شد. در ادامه باید به این نکته نیز توجه داشته باشیم که هر شخصی با دیدن پست و مطالب شما ابتدا توجه شما را به نکاتی جلب می کند و یکی از آن نکات هشتگ ها هستند که با فونت پررنگ و رنگ آبی پررنگ خود می توانند به سرعت مورد هدف قرار گیرند. ارائه محتوا به مخاطب در واقع در همان ابتدا به او بگویید اینجا چه خبر است؟
نظرات را بی پاسخ نگذارید.
خودتان را در بازاری تصور کنید که دو مغازه باز است. روبروی یکی از مغازه های بسیار شلوغ و پر جنب و جوش و مغازه ای دیگر خالی از جمعیت. کدوم فروشگاه میری؟ یک فروشگاه شلوغ تر قطعا توجه شما را به خود جلب می کند و کنجکاوی شما را برمی انگیزد. پست هایی که نظرات بیشتری دریافت می کنند مانند یک فروشگاه شلوغ هستند که ما را جذب می کنند.
پیشنهاد می کنیم از مخاطبان خود سؤالات چالش برانگیز بپرسید و آنها را تشویق کنید نظرات خود را بنویسند. سپس با پاسخگویی کامل و مناسب به نظرات، فضا را برای دریافت نظرات بیشتر باز کنید. ابزار پرسش و پاسخ و نظر در زیر پستهای شما این تصور را به مخاطبان شما میدهد که صفحهای پویا دارید که در غیر این صورت شبیه یک تابلوی اعلانات است. با این حال ممکن است زمان کافی برای پاسخگویی به همه نظرات را نداشته باشید و در چنین شرایطی پیشنهاد می کنیم روی مهمترین و چالش برانگیزترین سوالات تمرکز کنید تا مخاطب این احساس را نداشته باشد که از پاسخ دادن طفره می روید.
از پتانسیل همه کارکنان خود استفاده کنید.
تیم های محتوا همیشه بالاترین نرخ تعامل را در حساب های رسانه های اجتماعی دارند و از زندگی روزمره شرکت فیلم می گیرند، جلوی دوربین می ایستند و اولین نظرات را می گذارند. اما بهتر است از سایر اعضای تیم بخواهید تا شما را همراهی کنند، از آنها در ضبط ویدیو کمک بگیرید و آنها را در رویدادهای مهم مشارکت دهید.
اگر در صفحات شخصی خود موفق هستند، آنها را تشویق کنید تا در مورد فضا و توسعه شرکت محتوا ایجاد کنند و آن را با سایر مخاطبان به اشتراک بگذارند.
آخرین کلمه
ما راههایی را برای بهبود اکانت لینکدین در سال 2023 بررسی کردیم و توصیههایی در این زمینه داشتیم. نظر شما در مورد هر یک از موارد ذکر شده چیست؟ برای بهبود صفحه لینکدین من چه پیشنهادی دارید؟