
در این مقاله می خواهیم چند ابزار مدیریت شبکه های اجتماعی را بررسی کنیم. با وجود فراوانی شبکههای اجتماعی برجسته، مدیریت چندین حساب، جابهجایی بین برنامهها، ارسال پست به هرکدام در زمان معین و پاسخ به نظرات برای بسیاری از کسبوکارهای کوچک با تعداد کمی از کارمندان میتواند دشوار و وقتگیر باشد. ممکن نیست؛ در نتیجه، بسیاری از کسب و کارهای کوچک و حتی بزرگ از ابزارهای مدیریت رسانه های اجتماعی و ابزارهای تولید محتوا برای توسعه یک استراتژی جامع رسانه های اجتماعی استفاده می کنند.
این ابزارها به بازاریابان و تیم های مدیریت رسانه های اجتماعی کمک می کند تا دقت و سرعت عمل را در مورد مسائل مرتبط افزایش دهند.
ابزار مدیریت شبکه های اجتماعی چیست؟
معمولاً کسب و کارهای کوچک و بزرگ و مدیران در چندین شبکه اجتماعی فعال هستند تا با مشتریان بالقوه خود ارتباط بهتری برقرار کنند. اما مدیریت چندین شبکه اجتماعی کاری دشوار و زمان بر است. به همین دلیل، ابزارهای مدیریت رسانه های اجتماعی مفید هستند.
ابزار مدیریت شبکه های اجتماعی به کاربران خود اجازه می دهد تا تمام حساب های شبکه اجتماعی خود را مدیریت کنند، پست های خود را برنامه ریزی و منتشر کنند، به پیام ها و نظرات پاسخ دهند و غیره. از طریق یک پلت فرم
نکته مهم این است که این ابزارها توسط شبکه های اجتماعی تحت کنترل آنها تایید شده و حق واسطه گری بین کاربر و آن شبکه اجتماعی را دارند.
تفاوت بین ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی چیست؟
این دسته از ابزارها در برخی موارد مشابه یکدیگر هستند و ممکن است امتیازاتی که به کاربران ارائه می دهند تا حدودی یکسان باشد. با این حال، هر ابزار مدیریت شبکه اجتماعی گزینه هایی را در اختیار کاربر قرار می دهد که آن را بهتر یا ضعیف تر می کند. همچنین، بسته های خاص هر ابزار و قیمت گذاری از جمله تفاوت های آشکار بین ابزارهای مدیریت رسانه های اجتماعی است.
از طرفی باید دید که هر ابزاری تاییدیه چندین شبکه اجتماعی را دارد و می تواند میان کاربر و شبکه اجتماعی برای مدیریت آنها واسطه شود.
شاید این چیزها به نظر شما پیچیده باشد. اما با بررسی هر یک از ابزارهای مدیریت رسانه های اجتماعی در زیر، تجزیه و تحلیل قیمت و ویژگی های آنها و شبکه های اجتماعی که با آنها یکپارچه شده اند، درک بهتری از آنها به دست خواهید آورد.
پس با ما همراه باشید تا 6 مورد از بهترین ابزارهای مدیریت شبکه را در سال 2023 به شما معرفی کنیم.
ابزار مدیریت شبکه اجتماعی بافر | بافر
بافر اولین بار در سال 2010 فعالیت خود را آغاز کرد و در اولین گام امکان زمان بندی و انتشار پست های توییتر را برای کاربران خود فراهم کرد. یعنی اولین ادغامش با توییتر بود. اما اکنون این ابزار رشد قابل توجهی داشته و با اکثر شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام، فیس بوک، یوتیوب، لینکدین و غیره ادغام شده است.
اشتراک های بافر به شرح زیر است، با یک دوره آزمایشی رایگان 14 روزه برای هر یک از اشتراک های پولی:
- رایگان رایگان
- ملزومات ضروری
- یک تیم
- و مناسب برای آژانس های دیجیتال مارکتینگ
به طور طبیعی، اشتراک رایگان Buffer دارای ویژگی های زیادی است که به ابزارهای اصلی انتشار پست و صفحه فرود محدود می شود. البته اگر به دنبال سازنده صفحه فرود هستید، نمونه های بهتر و تخصصی تری در بازار وجود دارد.
مزیت قیمت بافر و ویژگی های آن
در کل قیمت هایی که بافر برای اشتراک های خود درج کرده است در مقایسه با رقبا قابل قبول و مقرون به صرفه است. همچنین امکانات این ابزار ساده است و به خوبی کار می کند. از ویژگی های این نرم افزار می توان به ابزارهای زمان بندی و انتشار، ابزارهای تحلیلی برای هر شبکه اجتماعی، دریافت گزارش عملکرد ماهانه، افزودن هم تیمی، دسترسی شخصی برای هر یک از اعضای تیم و … اشاره کرد.
شیرین داغ | هوت سوئیت
HotSuite در سال 2008 با نام دیگری راه اندازی شد و در سال 2009 به پلتفرمی گسترش یافت که از فیس بوک، لینکدین و توییتر با نام HotSuite پشتیبانی می کرد. این نرم افزار مدیریت وب در حال حاضر با اینستاگرام، فیسبوک، توییتر، یوتیوب، لینکدین، پینترست و تیک تاک یکپارچه شده است.
این ابزار قیمت های بالاتری نسبت به Buffer دارد، اما خدمات متنوع تری را نیز ارائه می دهد.
اشتراک HotSuite به شرح زیر در دسترس است:
- حرفه ای با دوره آزمایشی 1 ماهه
- تیمی با دوره آزمایشی 1 ماهه
- کسب و کار با امکان درخواست نسخه ی نمایشی
- پروژه درخواستی نسخه ی نمایشی
ویژگی های هات پک برای کاربران
پستها را پست کنید و برنامهریزی کنید، پیامهای مستقیم را در یک مکان مدیریت کنید، یک هم تیمی اضافه کنید، دسترسی هم تیمیها را محدود کنید، محتوای ارزشمند را برای آینده ذخیره کنید، تبلیغات رسانههای اجتماعی را مدیریت کنید، فعالیتهای تیم را گزارش دهید و موارد دیگر.
لیتر | بعد
یکی از قابلیت های جالب Liter ابزار قرار دادن لینک در بیو اینستاگرام و TikTok است. قابلیتی که در دسته ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی قرار نمی گیرد و وب سایت Liter آن را به صورت جداگانه معرفی کرده است; اما در هر صورت این چیزی است که این نرم افزار مدیریت را متمایز می کند.
Liter همچنین دارای ابزارهای انتشار و تحلیل رسانه های اجتماعی است. کاربران لایت می توانند تا 14 روز از تمامی ابزارهای آن به صورت رایگان استفاده کنند و در صورت رضایت یکی از اشتراک های آن را خریداری کنند.
اشتراک های لیتری به شرح زیر دسته بندی می شوند
- تازه کار | شروع کننده
- رشد راستا
- پیشرفته پیشرفته
با استفاده از این ابزار می توانید بهترین زمان های انتشار را پیدا کنید که البته با زمان آمریکا و کانادا سازگاری بیشتری دارد. انتشار ریلی، انتشار چرخ فلک و برنامه ریزی داستان نیز با لیتر امکان پذیر است. نکته مهمی که در مورد لایت باید به آن اشاره کرد هزینه بالای اشتراک آن است که باعث سردرگمی کاربران خارجی نیز می شود و بسیاری از افراد از ویژگی های جالب آن چشم پوشی می کنند و حاضر به پرداخت هزینه بالای آن نیستند.
لوملی | غمگین
Lumli پنج نوع اشتراک را به کاربران خود ارائه می دهد و این اشتراک ها مانند لیتر قیمت بالایی دارند، بنابراین قیمت ساده ترین اشتراک این ابزار 26 دلار در ماه است.
- پایه | پایه
- استاندارد استاندارد
- پیشرفته پیشرفته
- حق بیمه حق بیمه
- پروژه شرکت
برنامه ریزی و انتشار پست، تجزیه و تحلیل شبکه های اجتماعی، کوتاه کننده لینک Lumli، اضافه کردن هم تیمی با دسترسی سفارشی و موضوع توییت از جمله ویژگی های خوب ابزار Lumli هستند. نکته جالب در مورد این ابزار، ادغام آن با بیشتر رسانه های اجتماعی است. این ابزار علاوه بر شبکه های اجتماعی سنتی با پروفایل های حرفه ای در گوگل، اسلک، تیم های مایکروسافت، OnSplash، Giphy و Zapier یکپارچه شده است و امکان مدیریت آن ها از طریق داشبورد آن وجود دارد. رسانه ای که شاید تا به حال نام آن را نشنیده باشید.
ورزش اجتماعی | جوانه اجتماعی
Sport Social نیز یکی از پلتفرم های خوب مدیریت کسب و کار آنلاین است و بر اساس ابزارهای برنامه ریزی و تحلیلی که به صورت گزارش ارائه می کند، در نوع خود بهترین است.
- یکی از مزایای این پلتفرم اشتراک رایگان 30 روزه آن است که امکان تست و بررسی آن را به شما می دهد.
- این ابزار در حال حاضر از تمامی پلتفرم های رسانه های اجتماعی اصلی مانند توییتر، اینستاگرام، گوگل پلاس، لینکدین و پینترست پشتیبانی می کند.
- این نوع پلتفرم ها در قالب چندین نوع اشتراک حرفه ای، استاندارد و پیشرفته هستند که هر کدام مزایا و ویژگی های خاصی را در اختیار شما قرار می دهند.
- اشتراک حرفه ای این پلتفرم، امکان مدیریت و پردازش تا 10 حساب کاربری شبکه اجتماعی وجود دارد
- این پلتفرم دارای یک داشبورد جامع برای برنامهریزی و انتشار محتوا، گزارشهای تحلیل نرخ پاسخ و زمان، تجزیه و تحلیل هشتگهای توییتر و ابزارهای پیشنهادی و بسیاری از ابزارهای ارزشمند دیگر است. این پلتفرم با هر سیستم عاملی قابل نصب بر روی تلفن های همراه است.
مت ادگار | با ادگار آشنا شوید
- ویژگی متمایز Meet Edgar وجود عملکردهای خودکار و برنامه ریزی شده است به طوری که پست های مربوطه را در حساب های شبکه اجتماعی شما تصحیح و دوباره به اشتراک می گذارد.
- نسخه رایگان این ابزار قابل استفاده است و فقط به مدت 7 روز در دسترس است.
- یکی از نقاط ضعف این پلتفرم این است که تنها توانایی مدیریت شبکه های اجتماعی مانند توییتر، لینکدین، پینترست و اینستاگرام را دارد.
- ارزان ترین نوع اشتراک در این پلتفرم به شما امکان مدیریت همزمان 3 شبکه را می دهد.
- با استفاده از این ابزار می توانید مطالبی را در قالب یک وبلاگ، مطالب تبلیغاتی با نقل قول منتشر کنید.
- صندوق ورودی مرکزی برای مدیریت پیام ها یا نظرات وجود ندارد.
- ارزان ترین نوع اشتراک در این پلتفرم نیز حدود 19 دلار در ماه با عنوان است ادگار لایت است.
ابزارهای بسیار مهم دیگری نیز وجود دارد، اما برای خرید و تهیه نسخه خارجی این ابزارها نیاز به کارت اعتباری دارید. اما جای نگرانی نیست یک مرکز جدید داشتن نمونه های ایرانی و جامع پلتفرم مدیریت شبکه های اجتماعی یکپارچه، در کنار شما.
یک ابزار جدید مدیریت رسانه های اجتماعی در مرکز | نوین هاب
- پنل نوین هاب امکانات زیادی از جمله مدیریت تیم شبکه های اجتماعی، زمان بندی و انتشار، مدیریت پیام ها و نظرات را ارائه می دهد.
- ابزار نوین هاب بیش از 13 شبکه اجتماعی بزرگ از جمله اینستاگرام، تلگرام، توییتر، فیسبوک، پینترست، لینکدین، آپارات، ایتا، بله، سروش، یوتیوب، تامبلر و … را پوشش می دهد.
- این بهترین گزینه برای راه اندازی مشاغل کوچک و بزرگ خواهد بود. از طریق آن می توانید تمام پیام های مستقیم خود را دسته بندی کنید و هرگز یک پیام را از دست ندهید. علاوه بر این، می توانید حساب های خود را به طور همزمان از طریق چندین مدیر با توجه به نوع اشتراک خریداری شده مدیریت کنید.
- ساده ترین نسخه این ابزار اشتراک پایه تک کاربره است. اشتراک حرفه ای این ابزار نیز برای 2 کاربر تعریف شده است و در اشتراک سفارشی می توانید تعداد مدیران را به دلخواه خود تعریف کنید.
- نسخه رایگان ابزار Navin Hub بدون محدودیت زمانی قابل استفاده است. این نسخه قابلیت انتشار همزمان 5 پست در 5 اکانت شبکه اجتماعی، مشاهده 50 نظر در شبکه ها، پیشنهاد هشتگ های مرتبط و داشتن تقویم رویدادهای ملی و بین المللی را دارد.
- ابزار نوین هاب برای شرکت ها و سازمان های بزرگی که تعامل زیادی با کاربران دارند و روزانه نظرات زیادی دریافت می کنند لازم است تا به موقع به نظرات پاسخ دهند.