
یک روز کاری را تصور کنید که پشت سیستم می نشینید و برای تولید محتوا در شبکه های اجتماعی هیچ ایده ای به ذهن نمی رسد. حتی پس از مرور سایت ها و مقالات مختلف، موضوع جالبی پیدا نمی کنید، قطعا سردرگم خواهید شد. نگران نباشید، من این مقاله را فقط برای شما نوشتم. آموزش ایجاد محتوای رسانه های اجتماعی موضوعی گسترده است که می تواند نتایج مثبت زیادی همراه با خلاقیت شما داشته باشد.
در این مقاله وبلاگ نوین هاب در مورد آن صحبت خواهیم کرد بهترین نوع محتوا در شبکه های اجتماعی من صحبت می کنم پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.
10 ایده برتر برای تولید محتوای رسانه های اجتماعی
سوال بپرسید و گفتگو را شروع کنید
با پرسیدن چند سوال در ابتدای پستهایتان، سعی کنید مخاطب را درگیر کنید و ببینید چه چیزی میخواهد و این فرصت را به آنها میدهید که شما را بیشتر بشناسند. بسته به تجربه و دیدگاه شما، این سوالات ممکن است در مورد محصول یا رویدادی مرتبط با حوزه کسب و کار شما یا مسائلی خارج از آن محدودیت باشد.
بهترین پاسخ با سؤالاتی است که عبارتند از: ترجیح مشتری to be این سوالات باید مخاطب را برانگیزد تا واکنش او را برانگیزد. همچنین سوالات شما باید پاسخ کوتاه بله یا خیر داشته باشد. به عنوان مثال، سوالاتی که نظرات مشتریان را می پرسند: “کدام یک از محصولات جدید ما را بیشتر دوست داشتید؟”.
یا سوالات کلی تصمیم گیری، “نظر شما در مورد شعبه جدید ما چیست؟” به نظر شما کجا بهتر بازش کنم؟” حتی می توانید در انتهای پست یک سوال بپرسید تا مخاطب را به سمت خود بکشانید، مثلا می توانید بپرسید موافقید؟ یا نظر شما چیست؟
حتی ساده ترین سوالات نیز می تواند مخاطب را در سطح بالایی جذب کند. ترفندهایی از این دست توجه مخاطبان شما را به خود جلب می کند، به خصوص اگر آنها برای پاسخ دادن مشکلی نداشته باشند. اگر بتوانید متن ساده یا یک پست متنی را با یک تصویر قوی و جذاب در استراتژی خود ترکیب کنید، قطعاً مخاطبان برای افزایش سطح آگاهی و مطالعه بیشتر در کنار شما خواهند بود.
طبق تحقیقات بادی مدیا، پرسیدن سوالات در انتهای مقاله به جای وسط متن که معمولا نادیده گرفته می شود، می تواند نرخ تعامل را تا 15 درصد افزایش دهد.
نکته: علاوه بر مواردی که ذکر کردیم، پست هایی که شامل «جای خالی را با کلمه مورد نظر پر کنید» نیز می تواند جذاب باشد و مشارکت مخاطب را تشویق کند. زیرا مخاطب شما فقط یک یا دو کلمه در پاسخ خود می نویسد.
به عنوان مثال، می توانید بپرسید: “اگر من می توانستم در هر جای دنیا زندگی کنم، می توانستم…”.
داستان خود را بگویید و برای داستان های مشتریان خود ارزش قائل شوید
هر برند و هر شخصی داستانی برای گفتن دارد. فرقی نمی کند که به صورت متنی باشد یا تصویری، در هر صورت باید آن را بگویید. طبیعتا، همه ما دوست داریم داستان های جذاب را دنبال کنیم و به داستان های جذاب پاسخ دهیم.
از رسانه های اجتماعی به عنوان بستری برای بیان داستان خود استفاده کنید. به این ترتیب طرفداران شما می توانند بیشتر در مورد شما بیاموزند و با برند و محصولات شما ارتباط ذهنی برقرار کنند. صفحه یا کانال خود را به مکانی تبدیل کنید که در آن نظر خود را بیان کنید و صدای خود را به گوش مشتریان برسانید.
طراحی موضوعات جذاب و جذاب در مورد دلیل راه اندازی شرکت، اهداف، موفقیت ها و شکست های مرتبط با برند شما و آنچه تاکنون آموخته اید و مواردی که بیشترین انگیزه را در شما ایجاد کرده است می تواند پاسخگوی سوالات ذهنی مخاطبان باشد و باعث شود پیشاپیش با شما تماس بگیریم
در نهایت، این منجر به وفاداری و فروش بیشتر می شود. به غیر از شما، مشتریان و مخاطبان همیشه داستان های جالب و جذابی دارند که در آن می گویند چگونه محصولات یا خدمات شما برخی از مشکلات آنها را حل کرده است. بنابراین، می توانید نظرات مشتریان خود را در قالب تصویر، متن یا ویدئو به اشتراک بگذارید.
در مورد مشکلاتی که حل کرده اید صحبت کنید، تجربیات خود را به اشتراک بگذارید و ارزشمند باشید
یکی از مؤثرترین راهها برای تعامل کاربران رسانههای اجتماعی با شما در سطح اجتماعی و احساسی، این است که موقعیت برند خود را معتبر و قوی نشان دهند.
باید به آنها اطلاع دهید که شما منبعی هستید که می توانند برای کسب اطلاعات به روز در مورد کسب و کارتان به آن اعتماد کنند. یکی از بهترین راه ها این است که در مورد مشکلاتی که حل کرده اید صحبت کنید. بهتر است این کار به صورت غیر مستقیم انجام شود.
به عنوان مثال، اگر محصولاتی در زمینه پولیش و جلا دادن مبلمان قدیمی و آنتیک دارید، باید پست هایی در مورد چگونگی و اهمیت نگهداری از اجناس قدیمی منتشر کنید. یا ترفندها یا آمارهای مربوط به حفظ چوب را در مورد عتیقههایی که برای سلامتی آنها فروش زیادی داشتهاند به اشتراک بگذارید.
از اخبار فوری و تعطیلات و رویدادهای خاص برای محتوای الهام بخش استفاده کنید
سعی کنید اخبار مرتبط با کسب و کار خود را ارسال کنید. این ارتباط و اعتماد بیشتری ایجاد می کند و نشان می دهد که برند شما در روندهای مرتبط با صنعت شما یک قدم جلوتر از دیگران است.
برای دریافت آخرین اخبار می توانید از ابزارهای مفیدی مانند Google Alerts و Feedly استفاده کنید. همچنین جدیدترین توییت ها و موضوعات داغ را در buzzsumo ببینید.
به عنوان مثال، اورئو در اواخر سال 2013 ویدئویی را منتشر کرد که در آن از فرود موفقیت آمیز مریخ نورد در مریخ جشن گرفت و تصویری از یک کوکی با کرم قرمز در مرکز آن منتشر کرد که مسیر مریخ نورد را نشان می داد. و Oreo زیر پست خود این عنوان را نوشت: “اکنون زمان آن است که کوکی Oreo با موفقیت در ظرف شیر فرود بیاید.”
در واقع، ویروسی ترین پست های شبکه های اجتماعی مربوط به تعطیلات یا جشن های مهم در طول سال مانند شب یلدا، نوروز، روز مادر، روز پدر و غیره است. پس برای این منظور از یک تقویم محتوایی استفاده کنید که همه مناسبت ها را در آن گنجانده باشید تا بتوانید به بهترین شکل از آنها برای تولید محتوا استفاده کنید.
حتی می توانید از مخاطبان خود در مورد تعطیلات سوال بپرسید. همچنین میتوانید به آنها پیشنهاد دهید که چگونه میتوان از محصول یا خدمات شما در زمانهای خاصی از سال بهترین استفاده را کرد.
محصولات و خدمات را تبلیغ کنید، اما قانون 20/80 را هنگام تولید محتوا فراموش نکنید
بسیاری از برندهای همه کسب و کارها در رسانه های اجتماعی حضور دارند، اما مهم است که بین محتوای تبلیغاتی و محتوای ارزشمند برای مخاطبان خود تعادلی پیدا کنید. فرض کنید برند شما رابطه خوبی با مشتریان خود دارد و شما محتوای زیادی را منتشر می کنید که برای مخاطبان شما ارزشمند است و حاوی توصیه های آموزنده است.
در این صورت مشتریان از پست های غیرعادی شما در مورد محصول، خدمات یا تخفیف هایی که در نظر گرفته اید ناراحت نمی شوند، آنها را تحمل می کنند. حتی ممکن است از شما بخواهند که این موارد را به آنها اطلاع دهید.
طبق قانون 80/20، شما باید 80 درصد از محتوای خود را به مطالب ارزشمند و مفید یا موضوعات شخصی اختصاص دهید. همچنین، می توانید محتوای خود را به پیوندی جذاب و جذاب پیوند دهید.
اما 20 درصد از مطالب را به عنوان تبلیغات ارسال کنید. حتی در این نوع پستها، یکی از راههای جذب مشتریان، ارائه پیشنهادات ویژه به گروهی از مشتریان وفادار است.
همچنین می توانید قبل از هر کس دیگری، طرفداران خود را در مورد محصولات و خدمات جدید مطلع کنید. برای این کار از پست های مختلف در شبکه های اجتماعی کمپین راه اندازی کنید. به این ترتیب سطح آگاهی از برند شما افزایش می یابد و مخاطب فکر می کند که مزیت خاصی نسبت به دیگران دارد.
پیشنهاد ویژه، کد تخفیف یا رویداد آینده را به اشتراک بگذارید
مردم پیشنهادهای ویژه را دوست دارند و تصاویر بهترین راه برای برجسته کردن آنها به صورت بصری است. فرقی نمی کند که این پست در مورد شروع یک فصل فروش جدید باشد یا یک رویداد خاص یا یک هفته خاص، آنچه مهم است بهترین راه برای تشویق مردم به بازدید مجدد از نمایه شبکه های اجتماعی شما است.
از نکات و ترفندهای تولید محتوای آموزشی استفاده کنید
ارائه نکات و ترفندهای جذاب به مشتریان خود یکی از بهترین راه ها برای ایجاد ارزش پایدار است. با این کار احتمال ویروسی شدن پست های خود را افزایش می دهید. یکی از ساده ترین راه ها برای انجام این کار این است که یک دستور العمل ساده و گام به گام برای یک تم آموزشی در چند فریم نشان دهید.
از کارهای پشت صحنه برای تولید محتوا استفاده کنید
برای افزایش صمیمیت با برند خود و نشان دادن جنبه انسانی شرکت و ایجاد احساس نزدیکی به مخاطبان و مشتریان با برند و مجموعه خود، سعی کنید از تصاویر و ویدئوهایی که پشت صحنه فعالیت شما را نشان می دهند در پست های خود استفاده کنید. حتی می توانید تیزرها یا کلیپ های مستند را از هر مرحله از پروژه نشان دهید تا طرفداران خود را در جریان پیشرفت خود قرار دهید.
برای مثال از جشن های خاص خود عکس و فیلم بگیرید و در شبکه های اجتماعی خود منتشر کنید. مثال دیگر می تواند پست های مربوط به حضور یک کارمند جدید یا خداحافظی یکی از کارمندان قبلی باشد.
بر مسئولیت های اجتماعی خود تأکید کنید
برای ایجاد تصویر بهتر از برند خود، سعی کنید بر اهمیت موضوعات اجتماعی برای برند خود تأکید کنید و از تصاویر متعدد برای تأکید بر مسئولیت اجتماعی و جنبه های خیریه کسب و کار خود استفاده کنید. مثلاً اگر در کار خیریه هستید، آن را به نوعی نشان دهید.
پست های طنز و سرگرم کننده را مطابق با سلیقه مخاطب خود ارسال کنید
تصاویر طنز و خنده دار که معمولا با زیرنویس های طنز همراه هستند، نه تنها به طور گسترده به اشتراک گذاشته می شوند، بلکه در شبکه های اجتماعی بسیار محبوب هستند. اما اگر با چنین پست هایی که به آنها میم می گویند آشنایی ندارید، می توانید به سایت memegenerator.net مراجعه کنید و از نمونه های آن الهام بگیرید.
به یاد داشته باشید که هر چیزی که واکنش عاطفی را برانگیزد مناسب است، به خصوص اگر مثبت باشد. نکته مهم در استفاده از این نوع پست ها این است که در استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی خود حساب خاصی برای چنین پست هایی باز نمی کنید.
این پست ها دارای نرخ تعامل و سرگرمی بالایی هستند، اما چنین محتوایی به عنوان محتوای با کیفیت شناخته نمی شود. بنابراین، باید از این پست ها کم استفاده کنید.
در نهایت شما برای تولید محتوا و مدیریت رسانه های اجتماعی می توانید از ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی مانند نوین هاب کمک بگیرید. ابزار مدیریت شبکه اجتماعی نوین هاب مانند کمکی در کنار شماست تا فرآیند مدیریت شبکه های اجتماعی شما را آسان کند.
یکی از ویژگی های قابل توجه ابزار هوشمند نوین هاب، انتشار و زمان بندی خودکار محتوا است. با استفاده از این قابلیت می توانید پست های خود را از قبل آماده کرده و در داشبورد نوین هاب آپلود کنید تا بر اساس روز و ساعت مورد نظر به صورت خودکار منتشر شوند.
علاوه بر این می توانید تمامی نظرات و جهت گیری های شبکه های اجتماعی مختلف را در یک فضا مشاهده کرده و به سرعت به آنها پاسخ دهید. علاوه بر این، شما این فرصت را خواهید داشت که شبکه های اجتماعی مختلف را برای نظارت بر نتایج فعالیت خود تجزیه و تحلیل کنید.
اگر هنوز مقاله بازاریابی اینستاگرام را مطالعه نکرده اید، پیشنهاد می کنم این مقاله کاربردی را از دست ندهید!
نتیجه
لازم به ذکر است که نکات مربوط به تولید محتوا در شبکه های اجتماعی به قدری گسترده است که توضیح آنها در یک مقاله نمی گنجد.
اما در مطالب بعدی وبلاگ نوین هاب بیشتر در مورد آن صحبت خواهیم کرد. با گفتن همه این موارد، قطعاً نیاز به دستوری برای ایجاد محتوای رسانه های اجتماعی وجود دارد. برای اطلاعات بیشتر در زمینه تولید محتوای منظم در شبکه های اجتماعی به آدرس صفحه مربوطه در قسمت محتوای آموزشی وبلاگ نوین هاب مراجعه کنید.