اگر با این سوال مواجه هستید که محتوای کوتاه یا محتوای خرد چیست، پیشنهاد می کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله به تعریف مطالب کوتاه پرداخته ایم و انواع میکرو محتوا را ذکر کرده ایم.
تهیه محتوای متنوع یکی از بهترین راه ها برای برقراری ارتباط با مخاطبان است. با کمک انواع مختلف محتوا، می توانید طیف وسیع تری از کاربران اینترنت را به سمت برند و محصول خود جذب کنید. خوشبختانه تولید محتوا در محدوده وسیعی اتفاق می افتد و شما می توانید از این طیف وسیع به نفع خود استفاده کنید. محتوای ویدئویی، جملات تبلیغاتی کوتاه به نام کپی رایتینگ، تصاویر، پادکست ها و فایل های صوتی، متن های کوتاه و بلند و …. از جمله مطالبی هستند که می توانند مخاطب را به سمت شما جذب کنند. در این میان نوع دیگری از محتوا نیز وجود دارد که چندان شناخته شده نیست و در سایه انواع دیگر مطالب پنهان شده است. مورد دوم به عنوان محتوای کوتاه یا محتوای خرد شناخته می شود. بارزترین ویژگی محتوای کوتاه این است که محتوا را در مدت زمان کوتاهی به خواننده منتقل می کند.
در این مقاله در مورد محتوای خرد و نحوه پیاده سازی آن در استراتژی محتوا صحبت می کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این با ما در نوین هاب همراه باشید.
تعریف محتوای خرد یا محتوای کوتاه
در دنیای امروز و عصر دیجیتال، سرعت انتقال محتوا به عنوان یکی از ویژگی ها و مزایای بالا محسوب می شود. میکرو محتوا می تواند برای برندهای این حوزه مفید باشد. با این حال، این از اهمیت محتوای طولانی مدت کم نمی کند و آنها هنوز هم جایگاه خود را در دنیای بازاریابی دیجیتال دارند.
در واقع باید گفت که محتوای خرد برای ارتباط با کاربران جدید مفیدتر است. کسانی که می توانند آنچه را که از برند شما می خواهند در یک نگاه به دست آورند. آنها از طریق محتوای کوتاه بیشتر با برند شما ارتباط برقرار می کنند و به سمت محتوای طولانی تر شما جذب می شوند. این نوع محتوا به خصوص در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و تیک توک نقش تاثیرگذاری خواهد داشت.
به چه محتوایی می گویند محتوای کوتاه؟
در مورد میزان محتوای کوتاه بحث ها و اختلاف نظرهای زیادی وجود دارد، اما به طور کلی به محتوایی که محتوای اصلی را در 30 ثانیه به کاربر منتقل می کند، محتوای میکرو می گویند. دیگر فرقی نمی کند که این محتوا به صورت ویدیویی ساخته شده باشد و مدت زمان ویدیو 30 ثانیه باشد یا متنی باشد که در همان 30 ثانیه قابل خواندن باشد.
انواع مختلف محتوای میکرو
در بالا گفتیم که میکرو محتوا نوعی محتوا است که هر آنچه را که نیاز دارید را در نیم دقیقه به شما می گوید. جالب اینجاست که هر کدام از ما در طول روز با مطالب کوتاهی از این دست مواجه می شویم و کافی است سری به شبکه های اجتماعی خود بزنیم تا تعداد زیادی از این ریز محتواها را ببینیم. در مرحله بعد، نگاهی به انواع محتوای کوتاه می اندازیم تا بتوانید حضور آنها را در اطراف خود بیشتر احساس کنید و برنامه ریزی کنید که آنها را به استراتژی محتوای خود اضافه کنید.
کلیپ های ویدئویی
ویدئوها را می توان یکی از خاص ترین نمونه های محتوای کوتاه و همچنین یکی از کاربردی ترین انواع آن دانست. زیرا یک ویدیوی 30 ثانیه ای می تواند با جذابیت های بصری خود مخاطب را تا انتها نگه دارد و در آن 30 ثانیه به اندازه دو پاراگراف متن طولانی را به مخاطب منتقل کند. استوری ها و ریل های اینستاگرام، ویدیوهای تیک توک و استوری های یوتیوب نمونه های خوبی از محتوای کوتاه در قالب ویدیو هستند.
پست های رسانه های اجتماعی
اگرچه بسیاری از شبکه های اجتماعی به شما امکان تولید محتوای طولانی را می دهند، اما شبکه های اجتماعی مانند توییتر محدودیتی ایجاد کرده اند تا کاربران فقط بتوانند محتوای کوتاه تولید کنند. این در حالی است که همه ما گاهی در تمام شبکه های اجتماعی محتوای کوتاهی تهیه می کنیم. حتی اگر با محدودیت هایی مانند محدودیت کاراکتر توییتر مواجه نشویم.
قطعات جستجوی گوگل
زمانی که عبارت یا کلمه ای را در گوگل جستجو می کنید، با صفحه ای از نتایج مواجه می شوید و به هر نتیجه جستجو در آن صفحه، قطعه قطعه می گویند. این تکه ها شامل آدرس صفحات مختلف، عنوان یا عنوان آنها، توضیحات متا یا برخی از نوشته های آن صفحه و غیره می باشد. هر یک از این اطلاعات و نوشته ها می تواند محتوای کوتاهی باشد. محتوایی که اطلاعاتی در مورد جستجوی گوگل شما ارائه می دهد.
سرفصل ها و فهرست ها
شاید باورش برای شما سخت باشد، اما محتوای هر فهرست به صورت محتوای خرد است و داده هایی که در اختیار شما قرار می دهند در این دسته قرار می گیرند. همچنین عناوین در دسته مطالب کوتاه قرار دارند. در قسمت Google Snippets گفتیم که هدر سایت در دسته محتوای کوتاه قرار دارد اما مشکل به همین جا ختم نمی شود. هر نوع کپی رایتینگی که در بیلبوردها می بینیم، محتوای خرد است.
سایر محتوای ریز مهم شامل موارد زیر است
- اینفوگرافیک
- عکس ها
- گیف و میم
- پاراگراف های کوتاه
- موضوع (موضوع) ایمیل و خطوط پیش نمایش
آیا محتوای میکرو ارزش بیشتری دارد یا محتوای طولانی؟
شاید اکنون که با تعریف محتوای خرد آشنا شدید، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آیا باید روی تولید محتوای کوتاه یا بلند تمرکز کنیم؟ پاسخ به این سوال به پارامترهای مختلفی بستگی دارد. اولین سوال اصلی این است که پنجره اصلی ارتباط شما با مخاطبان کدام پلتفرم است؟
اگر وب سایت تولید محتوا دارید، باید بدانید که گوگل محتوای کمتر از 300 کلمه را در نتایج جستجو ارائه نمی دهد. به دلایل مختلف سئوی دیگر، باید از محتوای طولانی استفاده کنید و در غیر این صورت محتوای شما در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده نمی شود. بنابراین باید پاراگراف های کوتاه را تا حدی محدود کنید.
اما اگر پورتال ارتباطی شما با مخاطبان شبکهای مانند اینستاگرام یا توییتر است، محتوای کوتاه بهترین دوست شماست و بیش از هر چیز دیگری به جذب مخاطب کمک میکند. با این حال، در پلتفرمی مانند یوتیوب یا کست باکس، محتوای کوتاه چندان محبوب نیست و کاربران این رسانه های اجتماعی بیشتر از محتوای طولانی استقبال می کنند.
اما اگر بخواهیم به طور کلی در مورد اهمیت محتوای کوتاه و بلند صحبت کنیم، باید بدانید که این مدل های محتوا مکمل یکدیگر هستند و اگر مسیری را پیدا کنید که از هر دو نوع محتوا استفاده کند، احتمال جذب مخاطب شما بسیار بیشتر خواهد شد. .