منو سایت

Push Notification چیست؟ + تعرفه Push Notification

 تاریخ انتشار :
/
  وبلاگ
Push Notification چیست؟ + تعرفه Push Notification

فرض کنید روز سختی را سپری می‌کنید و سخت کار می‌کنید و سایت‌ها و صفحات مختلف را بررسی می‌کنید، ناگهان یک پاپ آپ (اطلاع) در گوشه سمت راست صفحه با عنوان بهترین مقاصد سفر تابستانی یا ثبت نام اعتبار خرید به روی شما باز می شود. طبیعتاً اگر سرتان خیلی شلوغ است و وقت ندارید چنین تبلیغاتی را بررسی کنید، سریعاً پنجره را با تبلیغات می بندید یا بدون توجه به کار خود ادامه می دهید.

اما اگر آن تبلیغ را در زمان مناسب مشاهده کردید و متن و تصویر آن برای شما جذاب بود، به احتمال زیاد روی آن کلیک کرده و به صفحه فرود هدایت می شوید.

در حال حاضر روش های بازاریابی نسبت به گذشته تغییرات زیادی کرده است، بنابراین برای جلب توجه در این فضا و در میان انبوه کسب و کارهایی که در هر زمینه ای وجود دارد، باید روش های بازاریابی جدید را امتحان کنید. در این مقاله وبلاگ نوین هاب، در مورد چیستی پوش نوتیفیکیشن، مزایای آن و نحوه اجرای این نوع تبلیغات صحبت خواهیم کرد.

پوش نوتیفیکیشن چیست؟

اعلان‌های فشاری، پیام‌های پاپ‌آپ قابل کلیکی هستند که بدون توجه به دستگاه یا مرورگری که استفاده می‌کنند، در مرورگرهای کاربران ظاهر می‌شوند. در واقع می توان گفت یک کانال ارتباطی سریع با مشتریان و مخاطبان است. Push Notifications از سال 2009 وجود داشته است و جدیدتر از کانال های بازاریابی موجود است.

اگر دقت کنید، اعلان‌های فشار شامل تصویر، عنوان، پیام و آدرس اینترنتی هستند. به عنوان یک صاحب برند، باید تصاویری را انتخاب کنید که پیام شما را با کمترین کلمه ممکن منتقل کنند و پیام خود را بر اساس اینکه کسب و کار شما چیست و مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند انتخاب کنید.

پوش نوتیفیکیشن می تواند هم جنبه تبلیغاتی داشته باشد و هم جنبه ارزشمندی داشته باشد و به مخاطب اطلاعات بدهد. به عنوان مثال، ارسال اخبار فوری که آگاهی از برند را افزایش می دهد، یا ارسال پیشنهادات تور لحظه آخری که آژانس های مسافرتی انجام می دهند. اینکه چه نوع کمپینی را برای تبلیغات خود اجرا کنید باید به متخصص بازاریابی دیجیتال شرکت واگذار شود.

اعلان های فشاری روی دسکتاپ

مزایای تبلیغات کلیکی

  1. محصولات را تبلیغ کنید و فروش را افزایش دهید
  2. رسیدن به مخاطب هدف
  3. بهبود تجربه مشتری
  4. کاربران ناشناس را به مشتریان شناخته شده تبدیل کنید
  5. هدایت کاربران به کانال های بازاریابی دیگر، مانند شبکه های اجتماعی
  6. هزینه ارسال کمتر از ایمیل و پیامک است
  7. قدرت هدایت و بازگرداندن مشتریانی که شما را فراموش کرده اند

هنگامی که اعلان فشاری را در وب سایت خود تنظیم می کنید، بازدیدکنندگان وب سایت شما یک کادر کوچک در مرورگر خود می بینند که از آنها می پرسد که آیا می خواهند اعلان هایی را از وب سایت شما دریافت کنند یا خیر. اگر کاربران این مجوز را بدهند، به پایگاه مشتریان شما اضافه خواهند شد.

هشدار اعلان فشار

انواع مختلف اعلان های فشار

در حالت ایده‌آل، 4 نوع اعلان آگهی وجود دارد که در زیر به آنها خواهیم پرداخت:

اعلان فشار وب

اعلان های وب فشاری، پیام هایی هستند که از طریق یک شبکه دسکتاپ یا شبکه تلفن همراه برای کاربران ارسال می شوند. بسته به سیستم عاملی که کاربر استفاده می کند، این پیام ها در گوشه سمت راست بالا یا پایین صفحه دسکتاپ ظاهر می شوند. این اعلان ها هر زمان که کاربر در مرورگر خود فعال باشد ظاهر می شود. خب این پیام ها معمولا توسط متخصصان بازاریابی یک شرکت برای افزایش تعامل با وب سایت و تشویق مخاطب به ورود به وب سایت انجام می شود که در نهایت باعث افزایش نرخ تبدیل سرنخ ها به مشتریان واقعی می شود.

ایجاد یک اعلان فشار برای یک وب سایت نسبتا آسان است و افرادی که دانش فنی کمی دارند می توانند این کار را برای شما انجام دهند.

اعلان های فشاری روی دسکتاپ

این نوع اعلان فشاری فقط در دسکتاپ کاربران ظاهر می شود و عمدتاً توسط برنامه هایی که روی دسکتاپ نصب کرده اید نمایش داده می شود. ایجاد چنین اعلان هایی تا حدودی دشوار است و به یک برنامه نویس نیاز دارد.

اعلان های دسکتاپ فشاری

اعلان‌های فشاری برای اپلیکیشن موبایل

این شبیه به اعلان‌های فشار دسکتاپ است و از برنامه‌ای که دانلود می‌کنید به تلفن همراهتان ارسال می‌شود. این نوع اعلان‌های فشاری در سه قسمت از تلفن همراه به کاربران نمایش داده می‌شوند. در قسمت قفل صفحه، بنر و اعلان. بسته به سیستم عاملی که استفاده می کنید، می توانید اعلان های برنامه را به صورت دستی خاموش کنید.

اعلان‌های فشاری برای ابزارک‌ها اعلان‌های فشاری برای دستگاه‌های پوشیدنی

این نوع اعلان‌های فشاری برای ابزارهای پوشیدنی مانند Samsung Watch یا Apple Watch ارسال می‌شوند. همانطور که می دانید افرادی که از ساعت هوشمند استفاده می کنند می توانند انواع هشدارها و پیام ها را از طریق ساعت خود دریافت کنند. این دستگاه ها به طور هوشمند با گوشی همگام می شوند تا اعلان ها را مستقیماً از تلفن همراه نمایش دهند. می‌توانید به دریافت اعلان‌های فشار فعال از برخی برنامه‌ها ادامه دهید و آن‌ها را برای برخی دیگر غیرفعال کنید.

انواع کمپین های فشار اعلان

  1. اعلان هدفمند برای تصویر، ایموجی و فراخوان برای اقدام
  2. مطلب جدید
  3. اخبار جدید
  4. خوش آمدی
  5. گاری رها شده
    بسیاری از مشتریان از وب سایت شما بازدید می کنند، محصول مورد نظر خود را انتخاب می کنند و در سبد خرید قرار می دهند، اما به دلایلی به مرحله پرداخت نمی رسند و رها می کنند. بنابراین می توانید لیستی از این کاربران تهیه کرده و بر اساس آن اعلان ارسال کنید.

اما باید توجه داشته باشید که اعلان خارج از تعادل ارسال نشود. زیرا ۲۶ درصد از کاربران این نوع تبلیغات را دوست دارند و بقیه آن را آزاردهنده می دانند. همانطور که می دانید من و شما به تبلیغاتی که برای این محصول یا خدمات نیاز داریم توجه می کنیم، در غیر این صورت این تبلیغات برای ما خوشایند نخواهد بود.

بنابراین اگر صاحب یک برند و برنامه ریزی هستید تبلیغات اطلاع رسانی شما باید مخاطبان و مشتریان خود را به روش صحیح هدف قرار دهید.

پلتفرم ها و سایت های مختلفی در این زمینه برای پیاده سازی تبلیغات نوتیفیکیشن مانند تبلیغات بنری و گوگل ادز کار می کنند. با ایجاد حساب کاربری و دریافت پنل کاربری می توانید یک سرویس یا اشتراک مناسب برای اهداف تجاری خود خریداری کنید. نرخ اطلاع رسانی همچنین بسته به اشتراکی که انتخاب می کنید متفاوت خواهد بود.

اعلان ها بر چه اساسی برای کاربران ارسال می شود؟

سایت هایی که خدمات پوش نوتیفیکیشن ارائه می دهند، امکانات مختلفی را در اختیار کاربران و کاربران قرار می دهند ارسال اعلان های تبلیغاتی کاربران به دسته های مختلفی تقسیم می شوند:

  1. آنها کاربران را بر اساس موضوع و کلمه کلیدی که از وب سایت شما بازدید کرده اند دسته بندی می کنند
  2. کاربران بر اساس زمان بازدید دسته بندی می شوند
  3. بر اساس زمان آخرین کلیک یا تعامل با اعلان مورد نظر

به این ترتیب می توانید کنترل صفر تا صد تبلیغات خود را در دست بگیرید و موقعیت جغرافیایی کاربران را برای ارسال اعلان های هدفمند تعیین کنید. همچنین می توانید وب سایت هایی را برای نمایش انتخاب کنید.

همچنین می توانید یک لینک utm برای نشانی اینترنتی اعلان فشار خود طراحی کنید تا بتوانید میزان سوابق خود را کنترل کنید و ببینید از کدام وب سایت ها رکوردهای بیشتری داشته اید.

اگر می خواهید با نحوه ارسال پیامک تبلیغاتی بیشتر آشنا شوید، مقاله مربوطه را در قسمت محتوای آموزشی مشاهده کنید.

آخرین کلمه

شما می توانید با اجرای کمپین های اطلاع رسانی هدفمند به جامعه جدیدی از مخاطبان هدف خود برسید. همچنین با افزایش فروش و یافتن مشتریان وفادار، کسب و کار خود را بهبود ببخشید. در این مقاله، انواع مختلف اعلان‌های فشار، مزایای پوش نوتیفیکیشن و نحوه انجام تبلیغات فشاری را مورد بحث قرار دادیم.

اگر می خواهید در مورد تبلیغات بنری بیشتر بدانید، آدرس صفحه را در بخش دیجیتال مارکتینگ وبلاگ نوین هاب ببینید.